RSS Feed

Run! Run! Run!

Saluuuut tuturor! Avand in vedere ca de sarbatori ne-am permis mici ( sau mari )  rasfaturi culinare, eu cel putin nu m-am abtinut de la nimic, cred ca este timpul sa reluam  (cei care am facut miscare si inainte ) sau sa incepem sa facem putin sport. Tocmai de aceea m-am hotarat sa scriu despre beneficiile miscarii.

Bineinteles, toti stim ca sportul este sanatos insa un stil de viata sanatos este uşor de prezentat la nivel teoretic, insa adoptarea unui astfel de stil presupune multa munca, perseverenta si o motivatie puternica.

Sunt putini cei care nu se plang de oboseala, stres sau chiar de depresie.  In ceea ce ma priveste, sesiunea imi aduce mereu un disconfort la nivelul psihicului, sunt mereu stresata, dorm putin, mananc cand imi amintesc, sau mai rau, unii studenti au mereu ceva de rontait langa locul unde invata, iar toate astea duc inevitabil la o stare fizica si psihica proasta. Eu am intrat in febra sesiunii de ceva vreme, durerile de cap au inceput sa apara, mereu imi fac tot felul de planuri cum sa abordez situatia, pe ce sa pun mana mai intai… sunt sigura ca multe tinere se confrunta cu astfel de probleme, indiferent ca e vorba de scoala sau de locul de munca. Stresul cotidian nu prea poate fi evitat, din pacate.

Iar stresul poate fi combatut prin sport…nu-i asa?🙂

Voi vorbi mai mult din perspectiva studentilor. Astfel, student fiind gasesti diferite motive sa nu te apuci de sport. Ba nu avem bani de abonamente la sala, ba nu ne gasim o colega sau o prietena care sa ne insoteasca si sa mergi singura nu e chiar fain… ba acuma ca e sesiune, motivul care pare cel mai intemeiat dintre toate: invatam! Nu ne permitem sa pierdem cateva ore pentru ca timpul e pretios in perioada asta. Da, nimic mai adevarat….insa sunt convinsa ca putini sunt cei care se trezesc dimineata si pana seara tarziu nu fac nici o pauza decat pentru a manca, asta daca nu si-au mutat frigiderul langa birou si nu mai au nevoie de pauza🙂. Iar de cele mai multe ori aceste pauze le petrecem in fata PC-ului…😐

294657_513157632034223_145593491_n

Asa ca am decis sa va propun o forma de miscare care combate cu succes aceste scuze  –  alergarea. Alergarea este un mod perfect si gratuit pentru a arata bine. Nu este nevoie de echipament special sau un loc amenajat pentru alergare, doar incaltaminte sport. Astfel nu trebuie sa dam bani pe un abonament la sala, iar daca e sa gasim inca o scuza, aceea ca un teren de atletism e prea departe de noi, tin sa va anunt ca multi practica alergatul pe strada, deci nu e o rusine iar oamenii nu se uita ciudat la tine, din contra, te admira. Plus ca poti practica acest sport in toate anotimpurile, chiar si iarna, cu un fular gros peste nas si caciula pe urechi poti iesi linistit sa faci doua, trei ture in jurul blocului.

In ceea ce priveste sesiunea… daca tot te trezesti la 7 ca sa incepi ziua in forta si sa inveti tot ce e ti-ai propus, eu zic ca cel mai bun mod de a incepe ziua e sa iti iei adidasii in picioare si sa iesi la alergat, pentru ca alergatul te ajuta sa inveti mai usor in sesiune.

Este cunoscut faptul ca sangele, in timpul antrenamentului, se alimenteaza cu oxigen, crescand metabolismul, prin urmare sistemul nervos central functioneaza mai activ, ceea ce duce la o crestere considerabila a activitatii mentale. Prin urmare, dupa cateva ture de alergat si pus sangele in miscare te poti intoarce in casa, sa-ti faci un ceai si sa te apuci sa inveti, vei avea mult mai multa energie si chef, plus ca te vei concentra mult mai bine si vei retine mai usor informatiile citite.

Alergatul iti intareste imunitatea, te fereste de multe boli, si te ajuta sa te menti in forma si chiar sa slabesti. Recomandat ar fi sa incerci acest gen de miscare zilnic, insa si de 3 ori pe saptamana e ok iar in scurt timp vei simti schimbarile.

Am tot vorbit de avantajele sportului pentru psihic, pentru starea de spirit si pentru o concentrare mai buna, dar sa fim seriosi, cel mai mare avantaj este ca te va face sa arati foarte bine, iar la varsta noastra nu prea ne gandim noi la sanatate cat ne gandim la cum aratam, cum ne percem ceilalti. Noi fetele vedem zilnic tot felu’ de lucrusoare in care am arata foarte bine daca am avea abdomenul plat, daca picioarele ne-ar fi tonifiate sau fundul mai bombat.

155510_541891905827462_1267473400_n

In timp ce faci jogging iti antrenezi aproape toti muschii corpului, este forma de sport care lucreaza pentru tot organismul, nu va ganditi ca daca alergati lucrati doar picioare si fesieri, nu, iti tonifiezi si bratele si abdomenul, deci alergatul te ajuta sa ai un abdomen plat😉, iar in combinatie cu alimentatia si masajele, e cel mai eficient sport pentru combaterea celulitei.

Iar cel mai importat e faptul ca sportul te va face sa arati mai bine, implicit sa te simti mai bine, iar toate aste vor duce la o imbunatatire a perceptiei de sine. Iar felul cum ne percepep noi insine e foarte important! Daca te simti bine in pielea ta si esti multumit de felul in care arati acest lucru iti va creste stima de sine si vei fi mai eficient in tot ceea ce interprinzi si rezultatele nu vor intarzia sa apara.

In ideea ca v-am convins sa iesiti la alergat, va mai dau cateva sfaturi de alimentatie ( pe care eu le urmez ), pe care probabil le-ati mai auzit, sau probabil stiti mai multe decat mine, dar oricum, daca le cititi mai des, poate, poate chiar o sa le aplicati la un moment dat🙂.

1. Beti cat mai multe lichide, cel putin 2 l pe zi –  apa, ceaiuri. Renuntati la sucurile carbogazoase, cafea, energizante. Eu una nu mai beau sucuri si mai ales cola de aproape 4 ani. Nu spun ca nu am mai baut deloc in tot acest timp, nu, dar mi se intampla foarte rar – vara cand prietenul meu isi comanda o cola rece la o terasa il rog sa-mi dea sa gust, pentru ca mi se face pofta, sau cand imi e foarte sete si e singura alternativa. Ultima data cand am baut o jumate de pahar de cola chiar mi s-a facut rau de la gust. Nu beau cafea de obicei, mai beau capuccino sau 3 in 1 in sesiune, iar energizantele… nu sunt tentata pentru ca niciodata nu mi-a placut gustul.

2. Dormiti intre 7 si 9 ore pe noapte – ajuta ls regenerarea celulelor pielii, stimuleaza producerea de colagen, reduce ridurile… ce mai, somnul ajuta la furmusete. Dar nu dormiti mai mult de 9 ore,pentru ca veti fi molesiti toata ziua si va veti simti mai obositi decat cand v-ati pus la somn.

3. Mancati multe fructe si legume. Sunt foarte sanatoase, ajuta la digestie, te vitaminizeaza si te energizeaza. Faceti-va o salata de fructe cand aveti pofta de ceva dulce. Eu de exemplu imi fac zilnic suc natural din fructe acasa ( de obicei folosesc mere, morcovi si portocale ) sau smoothie-uri cu banane, fructe de padure congelate si lapte/iaurt. Sunt fooarte bune si sanatoase!

Iar legumele le mananc de cele mai multe ori gatite in cuptor sau fierte. Stiti ca nu e bine sa combinam carnea cu cartofii, asa ca niste varza de bruxelles, morcovi mini sau brocoli sunt foarte bune gatite. Eu gatesc aproape saptamanal peste, e foarte sanatos.

140120131911

311020121464

4. Luati neaparat micul dejun dimineata!! Este cel mai important! Astfel nu te apuca foamea peste doua ore dupa ce te-ai trezit si esti deja la scoala sau la servici si mergi la chiosc sa iti cumperi chestii procesate si pline de calorii. Mancati des si putin, mancati inainte sa vi se faca foame, astfel evitati sa mancati foarte mult.

5. Nu mancati paine…daca puteti. Eu mananc foarte rar, atunci cand imi fac sandvis sau manac un fel de mancare mai greu si chiar am nevoie de paine.

6. Evitati pe cat posibil produsele de patiserie – placinte, branzoici, strudele etc – care alaturi de chipsuri si cartofi prajiti sunt primele vinovate de aparitia celulitei. De altfel, strica si calitatea pielii si duce la o digestie grea.

7. Ocoliti fast-food-urile!! Cred ca acest sfat trebuia sa fie primul pe lista! Eu am avut o perioada, dupa ce am venit  la Cluj la facultate, in anul 2 in care mancam foarte des la Mc sau KFC. Imi pare atat de rau! Adevarul e ca nici nu pot sa zic ca imi place foarte mult acest gen de mancare, daca tin bine minte, aporape de fiecare data dupa ce mancam mi se facea rau. In acea perioada m-am ingrasat 2-3 kg si mi-a aparut celulita. Am reusit sa imi corectez silueta in ultimul an, dar inca mai am de muncit.

8. Cumparati-va un cantar, daca nu aveti deja unul acasa. Este foarte important sa stiti intotdeauna care este greutatea voastra. Nu simtim cand ne ingrasam un kg, asa ca nu ne vom da seama decat cand vom avea 2-3 kg in plus, daca nu mai multe, si ne va fi mult mai greu sa le dam jos decat atunci cand avem cateva sute de grame in plus. Asa ca sfatul meu este sa va tineti greutatea sub control, cantarindu-va frecvent.

9. Fiti veseli, cititi mult, orice, faceti jocuri care sa va stimuleze neuronii ( rebus, sudoku ), cumparati flori, plimbati-va pe-afara ( chiar si acum iarna ) cu iubitul, cu mama sau cu cea mai buna prietena si povestiti tot felul de nimicuri. Ajuta sa va destindeti si sa aveti mai mult chef sa faceti lucrurile obligatorii si nu tocmai placute.

Am citit zilele trecute ca grecii antici aveau o vorba: “Daca vrei sa fii puternic – alearga; vrei sa fii frumos – alearga; vrei sa fii destept -alearga” deci…la alergat cu voi!

546956_542534129096573_1457772087_n

Sper ca v-a fost de ajutor ceea ce am scris! Va puup!!

~

I will make a summary of what I wrote because I find it hard to translate into English the article. In this article I wrote about the importance of movement and benefits of running . I brought up the fact that jogging is a sport that train most muscles, helps form a flat stomach and toned legs . In addition, for those who complain they have no money for subscriptions to the gym, running is free. You can always go out and run down the street.

I also wrote about the importance of water, fruits, vegetables and sleep for having beautiful skin and energy. I suggest you avoid processed foods, bakery, fried foods and fast food.To keep weight under control is very important to have a scale at home, because it’s harder to get rid of extra pounds if you have accumulated more. So, my advice is to weigh frequently and act at the first signs of weight gain.I hope what I wrote will be useful. Kisses!

2 responses »

  1. Doar vara reusesc sa beau 2 l de lichide pe zi..in rest,nu prea.In schimb,nu beau sucuri carbogazoase.Nici sportul nu e cel mai bun prieten al meu,dar din cand in cand mai ies la alergat,depinde de vreme si de cheful pe care il am.😀

    Răspunde
    • Stiu ca e greu sa bem 2 l de lichid pe zi…mai ales cum e in cazul meu cand organismul nu iti cere ( doar vara, cum zici tu ) dar poti trisa putin daca iti pui mereu la indemana o sticla de jumate cu apa pe care o tot umpli cand se goleste. Bei ca trebuie nu ca iti e sete. Oricum, legat de miscare vara sunt mai multe oportunitati: plimbari lungi de seara, poate cateva ture cu bicicleta in weekend, inotul la piscina sau in lac🙂 important e sa evitam sedentarismul.

      Răspunde

Lasă un răspuns

