RSS Feed

Homemade Chocolate <3

Daca sambata am avut o zi plina si numai  prin oras am stat, nu acelasi lucru pot spune despre ziua de ieri. Am dormit pana tarziu pentru ca tarziu era si cand am ajuns sambata noapte acasa, am lenevit in pat cu Ionut butonand telecomanda, ne-am jucat si ne-am prostit mai toata ziua. La un moment dat Ionut a inceput sa-mi faca pofta cu tot felu’ de bunatati care ii treceau prin minte… bineinteles, prea multe nu aveam prin casa, nu din ceea ce ne imaginam noi.

Si totusi, nemultumita de ceea ce era in frigider, m-am pus eu frumusel sa imi fac niste cartofi gratinati la cuptor. Mi-am zis ca o tava de cartofi cu cascaval si smantana imi vor satisface poftele pentru moment si ziua de duminica va decurge linistit in continuare. Plus ca imi cumparasem cu o zi in urma si revistele Cosmopolitan si Marie Claire. Relaxare deci.

Mda…asta pana cand nevoia de dulce a inceput sa devina acuta. Atunci Ionut a venit cu ideea! Ciocolata de casa. Hmm…da, am zis eu, doar ca nu stiu daca avem ingrediente si nici nu am mai facut pana acum… dar de ce nu? Zis si facut! Cotrobaiala dupa ingrediente, o fuga rapida la supermarket dupa lapte praf si „sa-i dam drumul”!😀

Nu are rost sa spun ca ciocolata de casa e desertul copilariei, ca nu se compara cu ce se gaseste in comert si ca daca o prepari acasa cu ingrediente cumparate de tine vei fi sigura de cantitatile folosite si nu vei avea dubii in legatura cu denimiri necunoscute de pe diferite ambalaje. Poate acesta a fost si motivul pentru care am acceptat rapid sa fac ciocolata de casa, chiar daca nu aveam experienta. Chiar mi-era pofta!

Mai jos va prezint reteta si rezultatul:

Ingrediente :

  • 450 de grame de zahar
  • 150 ml de apa
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 150 de grame de unt
  • 400 de grame de lapte praf
  • 75 de grame de cacao neagra

061020132759

Se pun la fiert zaharul si apa si se lasa sa dea in clocot. Din acest moment se mai lasa pe foc inca 5 -6 minute, pana siropul se ingroasa. Se adauga untul si se opreste aragazul. Se amesteca pana se topeste untul.

In timp ce amestecul fierbe, se cerne laptele praf si cacao intr-un bol. Apoi se rastoarna peste ele amestecul fiert. Se amesteca energic pana cand totul devine o pasta omogena.

Amestecul se rastoarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( asta am avut ) si se lasa ciocolata sa se intareasca.

Eu am avut putine emotii ca nu mi se va intari ciocolata deoarece in reteta se specifica ca in 2-3 ore e gata. Am terminat-o pe la 9, aseara, pe la 12 nu se intarise suficient si abia dimineata ciocolata a avut consistenta perfecta.

056073f7-786a-4880-b92c-3911c882041awallpaper

071020132773

071020132769

Cam asa arata ciocolata mea de casa. Voi puteti adauga alune, nuci sau stafide, in functie de preferinte. Mi se pare ca arata destul de aspectuos, iar la gust e absolut delicioasa. Nu ma asteptam sa imi iasa ataaat de buna! Sincer, nici nu stiam ce va iesi, dar sunt foarte multumita si am primit si laude😀.

Daca va tenteaza sa reproduceti reteta, sa stiti ca e foarte usor de facut si toata treaba merge destul de rapid.

Va pup!

7 responses »

  1. arata tare tare bine😀 am am facut si eu anul trecut parca, dar mi a iesit mai moale😀 cred ca incerc si eu reteta ta :*

    Răspunde
  2. eu nu fac ca o mananc toata odata!🙂

    Răspunde
  3. De cand nu am mai mancat ciocolata de casa, yummy!

    Răspunde
  4. Nu am mai facut de ani de zile,dar o trec pe wishlist🙂

    Răspunde
  5. No…nu-i corect.Si eu vreau :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

