RSS Feed

Dupa sarbatori – alegeri sanatoase

Buna! Azi vreau sa va scriu despre metoda mea de a-mi ajuta organismul sa isi revina dupa excesele alimentare facute cu ocazia sarbatorilor. Am decis ca e timpul sa imi schimb putin stilul alimentar datorita unor probleme de sanatate care si-au facut aparitia imediat dupa petrecerea de revelion.

Nu vreau sa intelegeti ca inainte de aceasta decizie aveam un stil alimentar haotic. In nici un caz. De cativa ani, de fapt de cand am ales ca a doua facultate Facultatea de Educatie Fizica si Sport, am inteles ca trebuie sa schimb ceva la stilul meu de viata. Prin urmare am eliminat multe alimente pe care in adolescenta le consumam si am inceput sa consum in schimb altele pe care inainte le refuzam. Cu toate acestea, sunt o gurmanda, prin urmare din cand in cand nu imi refuz cate o portie de „mancare adevarata” :)), sa nu mai spun ca pastele  quatro formaggi si cartofii gratinati sunt printre felurile mele preferate. Dar faptul ca am eliminat sucurile din comert de orice fel, mezelurile, margarina, snacks-urile, produsele de patiserie si faptul ca nu mananc paine de cand ma stiu doar foarte rar si nici zahar nu consum, cred ca compenseaza pacatele culinare.

Dar sa revenim. De sarbatori am consumat destule „porcarii”, doar e perioada lor. Insa ficatul meu a avut grija sa imi atraga atentia ca am cam exagerat. Abia am asteptat sa revin la Cluj pentru a putea sa tin cateva zile de regim in stilul meu, mai ales ca aici am storcatorul de fructe si blender-ul, indispensabile mie.

Astfel, in prima zi, la micul dejun am consumat doua pahare de suc din fructe proaspat stoarse: mere, kiwi, portocale si pere. Am baut multa apa si ca gustare intre mese am mancat o banana. La pranz am mancat o portie de supa de legume ( morcovi, telina, gulie, ceapa, conopida ). Am continuat sa beau apa si mi-am facut un ceai de menta si tei, din care am baut trei cani. La cina am mancat un bol de masline ( aprox. 10 bucati ) si cateva felii de portocala.

Am trecut si pe la magazin sa imi fac stocul de legume🙂.

080120143056

080120143062

A doua zi am inceput-o cu un smoothie cu banane, pere si lapte care a fost delicios. La pranz am mancat tot supica de legume. Pe tot parcursul zilei am baut multa apa si ceai. La cina – varza de bruxelles la cuptor. Aceasta leguma imi place foarte mult si saptamanal o gatesc ca garnitura langa un fel principal de mancare. Cu toate ca nu mi se pare foarte aspectoasa varza gatita, am facut si o poza.

090120143064

090120143069

090120143070

A treia zi am mancat cand m-am trezit o para, timpul nu mi-a permis mai mult pentru ca a trebuit sa plec la scoala. Cand m-am intors am mancat o farfurie de supa de legume ( stiu ca am mancat zilnic din acest fel insa am gatit cam zece portii, si doar eu mananc supa de legume😀 ).   Avand in vedere ca am mancat supa pe la ora 11:30, la pranz nu mi-a fost foame, asa ca un suc din fructe proaspat stoarse a fost suficient. Am folosit mere, portocale, morcovi si sfecla. Pe tot parcursul zile am baut apa plata si ceai de menta si tei cu lamaie, iar pentru cina am razalit un mar si am presarat putina scortisoara.

882689_628196273863691_1694278313_o

110120143092

Cele trei zile le-am considerat suficiente pentru a imi atinge telul propus. Am consumat mai mult lichide, fructe si legume, iar in organismul meu am simtit schimbarile urmarite.

Am continuat si in a patra zi tot cu un meniu usor si doresc sa continui tot asa in zilele ce urmeaza.  La micul dejun mi-am facut un smoothie din banane si lapte. Peste zi am mancat o portocala forte zemoasa si dulce. Acum e perioada cand sunt cele mai bune. Am mai baut doua pahare de suc facut din mere, pere si portocale si doua cani de ceai verde cu lamaie, si am mancat si niste „degetele” din morcovi si castraveti.

100120143072

100120143081

110120143094

Pentru cina am gatit legume la cuptor cu cascaval. Legume: dovlacel, rosie, cartofi, brocoli si dovleac placintar. E prima data in aceste trei zile cand in meniu se afla branza si cartofi. Acest fel de mancare este fooaaarte delicios! Yumm yumm! E prima data cand gatesc legumele asa – m-am inspirat dintr-o imagine care circula pe facebook – si sunt convinsa ca de acum incolo voi gati destul de des legumele cu cascaval ca fel de sine statator sau ca garnitura.

100120143075

100120143077

100120143082

Treptat voi introduce si alte alimente ( pe care le-am evitat in cele trei zile ) cu care imi voi alcatui masa. Nu am urmarit si nici nu urmaresc sa scad in greutate, deoarece nu e cazul. Cateva „probleme” care mi-ar putea da batai de cap se rezolva cu exercitiu fizic asa ca nu intentionez sa tin vreo cura de slabire. Avand in vedere ca urmeaza sesiunea sunt constienta ca trebuie sa mananc corect si consistent, sa nu ma privez de nutrientii necesari organismului, lucru care nu imi permite sa continui regimul prezentat mai sus, dar nici nu este necesar. Asa ca in meniurile mele viitoare se vor afla alimente precum: peste, fasole, ciuperci, lactate, vita, cereale, fructe, oua, legume, paste. Dar fiind sesiune sunt sigura ca voi avea si scapari precum inghetata si ciocolata😀. Din pacate luna aceasta, pana trece sesiunea, nu imi voi reinnoi abonamentul la sala, sper totusi sa ies insa cat de des sa ma plimb si poate si la alergat dimineata. Voi avea nevoie.

Sfatul meu nu este sa consumati ceea ce eu am prezentat mai sus ( sunt alegeri personale fara sfatul unui specialist, bazate pe informatiile pe care le detin si pe care le-am acumulat de-a lungul anilor de facultate – informatii raportate strict la mine – si pe faptul ca imi cunosc organismul si stiu la ce reactioneaza ) ci sa va analizati starea de sanatate, starea fizica si psihica si daca simtiti ca ceva trebuie schimbat sau trebuie sa luati pauza de la anumite obiceiuri, nu ezitati. Faceti tot ce este necesar pentru a va simti in forma maxima. Doar asa veti da randament si veti putea face fata  solicitarilor de zi cu zi.

Voi ce faceti cand simtiti ca organismul vostru este suprasolicitat?

Va pup!

Va astept  si pe pagina mea de facebook Blog Lorena Marchis :)

8 responses »

  1. hmm, ce postare „delicioasaa”, chiar mi`ai facut pofta de un smoothie ;)))
    te puuup :*

    Răspunde
  2. miam-miam! ai alegeri ok pe acolo, dar trebuie combinate in asa fel incat sa n-aiba indice glicemic mare pentru ca sfarsesti prin a avea o foame de lup. gata, nu mai fac observatii😉 atat, ca ceea ce ai pus la cuptor arata extraordinar de yummy

    Răspunde
    • nu am simtit foame in zilele respective, probabil daca as fi continuat asa s-ar fi intamplat si asta🙂 oricum, multumesc de sfat, o sa tin cont pentru data viitoare. Acum am revenit la un meniu mai complex🙂 dar fara sa exagerez.

      Răspunde
  3. Cred ca am sa-ti urmez exemplul! De cand incerc si eu sa mananc mai sanatos si nu prea reusesc, dar asa, cu un exemplu in fata poate ma voi adapta si eu. Ar fi dragut daca ai mai posta despre subiect😀

    Răspunde
  4. Si eu mi-am propus ca de anul asta sa mananc si mai sanatos decat anul trecut.
    Nu stiu de ce, niciodata nu am putut sa tin o cura de detoxifiere doar cu sucuri de legume sau fructe.
    Mi se face o foame de simt ca lesin cand beau doar sucuri, indiferent din ce sunt preparate si cat de consistente sunt.
    Poate o sa incerc sa tin o zi, altadata doua si tot asa. Mi-as dori mult macar trei zile sa fac o astfel de detoxifiere, stiu ce beneficii are pentru organism.
    Ultima reteta o fac si eu, dar nu pun cascaval, pun uneori smantana dupa ce le scot din cuptor🙂

    Răspunde
  5. si eu am facut cateva schimbari in alimentatie si incerc sa ma tin de ele…nu reusesc tot timpul :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: